středa 6. listopadu 2013

Odkud se bere inspirace? Různě. Před touto sérií jsem měl v hlavě i srdci spíš vymeteno.
Byl jsem nespokojený s tím, co jsem maloval před tím a cítil, že to chce něco jiného. Měl jsem chuť na něco živelného. A v tom jsem při brouzdnání netem objevil skuinu CoBrA. V souvislosti s art brut, který miluji pro jeho, no "brutálnost" nebo spíš nestrojenost, divokost, nesentimentalitu, pro to, že si nic nevymýšlí, ale těší ho vstoupit do kontatku s hmotou, že ho prostě baví malovat nebo sochat.
Uviděl jsem video, na kterém je Karel Appel, který maluje. Co maluje! On vrhá barvy na plátno, útočí na něj špachtlí, štětcem, rukama ... fantastické. Dostal jsem chuť to zkusit taky. To bylo přesně ono. Nechtěl jsem kopírovat. Šlo mi o ten přístup. Nevymýšlet, nic nehledat, ale přímo se vrhnout na plátno a do plátna. Čirá radost mimo čas. Místo špachtle plátek pilky na železo. Začít první barvou, která si o to řekne. Jen po krátkých úsecích znovu a znovu vrstvit.
Asi se ta energie povedla přenést i na diváky. Z šesti obrazů zatím zůstaly jen dva ...

2 komentáře:

  1. Takové abstrakce jsou super. Jen tak dál, ať se série rozšiřuje. Můžeš poslat odkaz na to inspirativní video?

    OdpovědětVymazat
  2. Díky. Tady je odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=E1S1uOUG48w

    OdpovědětVymazat